Krem z pora i kulkami mięsnymi


Lubię zupy kremowe, staram się je robić z każdego warzywa jakie tylko jest. Naprawdę wychodzi z wszystkiego. Dzisiaj przepis na krem porowy, który otrzymałam od kolegi, wersja oryginalna bardzo dobra, jednak ja go trochę  urozmaiciłam i dodam coś od siebie :)  

Składniki :
bulion ( ja używam ok 2 litrów)
4 duże pory 
3 serki śmietankowe do zagęszczenia
250 g mięsa mielonego ( używam wieprzowego)
1 jako

Dodatki:
grzanki 
masełko czosnkowe


Krok 1:
Mięso mielone doprawiam w misce sola i pieprzem, dodaję jajko i wszystko mieszam. Następnie formuję w kulki ok 1 cm. Pora należy starannie umyć i pokroić w talarki. 

Krok 2:
Gotując bulion używam garnka z przystawką parową, bulion gotuję w dolnym garnku, przyprawiam tak jak lubię, gotuję go z kulkami mięsnymi. Na przystawce parowej umieszczam pora, gotuję pod przykryciem ok 30 minut. Żeby konsystencja kremu była odpowiednia ugotowanego pora przekładam do innego naczynia i tam blęduję z niewielką ilością bulionu. Jak konsystencja jest już kremowa przelewam do garnka z kulkami. W tej samym naczyniu co blendowaliśmy pora umieszczamy serki i zalewamy je szklanką zupy blendujać. Wszystkie składniki mieszamy razem i zupa jest gotowa. Moje zupy nie są bardzo gęste a to dla tego, że gotuję większą ilość bulionu. Jeżeli chcesz aby krem miał konsystencję  przysłowiowej papki na te proporcje wystarczą 4 szklanki bulionu.
Do zupy polecam grzanki z masełkiem czosnkowym.

Smacznego!

Zaglądajcie na mój ->  Instagram <- tam znajdziecie dużo inspiracji nie tylko kulinarnych




Komentarze

Popularne posty