Domowy babciny pasztet





Dzisiaj chciałaby się z Wami podzielić przepisem najlepszego pasztetu, który zawsze na święta robi moja Babcia.W tym roki pierwszy raz przygotowałam go i ja! Wyszedł tak samo pysznie, jednak do receptury i przygotowania musiałam się dostosować w 100%. Tak jak babcia mówiła tak robiłam. 

Składniki:
0,5 kg mięsa chudego ( ja użyłam łopatki)
0,5 kg podgardla ze skórą
0,5 kg wątroby ( ja użyłam drobiowej)
2 marchewki
1 seler
2 pietruszki 
3 cebule 
2 czerstwe bułki (kajzerki)
4 liście laurowe
5 ziaren ziela angielskiego
0,5 szklanki wody
5 łyżek majeranku
sól, pieprz do smaku
3 jajka

Ciekawe rozwiązania znajdziecie tutaj 


Przygotowanie:
Do średniego garnka z przykrywką, wkładamy mięso chude oraz podgardle ze skórą. Wlewamy wodę dodajemy liście laurowe, ziele angielskie i gotujemy pod przykryciem na małym ogniu ok 1h. Po tym czasie dodajemy obrane marchewki, cebulę, pietruszkę,seler, bułki. Wszystko gotujemy jeszcze 20-30 minut. Po tym czasie dodajemy wątrobę i gotujemy 15 minut.  Ostudzamy.
Mięso oczyszczamy jeżeli są kości, czy chrząstki,. Wszystko musimy przepuścić przez maszynkę z najmniejszymi oczkami 2 razy. W misce doprawiamy pasztet majerankiem, solą i pieprzem do smaku. Wbijamy jajka i dobrze mieszamy. Masę pasztetową, wkładamy do form wyłożonych papierem pergaminowym. 


Pasztet pieczemy w 200 C przez 40 minut. Ostudzamy delikatnie  i wykładamy z formy.




Smacznego!

Komentarze

  1. Pycha :-) nie ma to jak domowy pasztecik :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja babcia robiła podobnie jednak nigdy nie dodawała do pasztetu wody ani warzyw (woda tylko w namoczonej bułce - jednej). Bardzo polecam modyfikację tego wieprzowego pasztetu i zamiast łopatki dać pręgę wołową. Pasztet zyska na smaku.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty