Jabłka zapiekane z orzechami i rodzynkami w koglu - moglu



Dzisiaj wilki powrót do dzieciństwa! Uwaga ponieważ nie wiecie mam dużo, dużo młodszego brata, a on nie znał smaku koglu - moglu. Strasznie mnie to zdziwiło i zaniepokoiło, w sumie jak ja byłam mała to kogel - mogel jadło się prawie codziennie  na różne sposoby, jak on się urodził to w sklepach było tyle ciekawych słodyczy, że nikt nawet nie pomyślał o koglu - moglu :( Dlatego szybciutko rozbiłam żółtka do szklanki z cukrem i cytryną i kręciliśmy. Trochę sobie porozmawialiśmy i było bardzo zabawnie. Następną wersją była wersja z kakaem, a teraz zapiekana i tą musicie spróbować koniecznie :) W taki sposób mój brat poznał moje smaki z dzieciństwa i tez mu smakują. 

Porcja na 2 mini tarty


Składniki:
1 jabłko
10 posiekanych orzechów laskowych
2 łyżki rodzynek
4 żółtka
4 łyżeczki cukru trzcinowego
1 łyżeczka soku z cytryny

Przygotowanie:
Jabłko umyj, obierz i pokrój na małą kostkę, podziel na pół i wyłóż dno mini tart, następnie posyp po jednej łyżce rodzynek do każdej i orzechami laskowymi. Złotka ucieraj z cukrem na puszystą pianę, cały czas ucierając dodaj sok z cytryny. Puszystym koglem - moglem zalej tarty. 


Pieczemy w 180 C przez ok 10 minut. Wystające orzechy mogą ściemnieć, ale nie przejmujcie się i tak smakują rewelacyjnie :) 


Smacznego! 



Komentarze

  1. Musi być pyyycha :D

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę jaki ciekawy sposób na zapiekankę :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie :) bardzo ciekawy i nie wymaga dużo pracy. Super!

    Pozdrawiam i zapraszam :) : http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Robilam takowe truskawki, ale jablka tez wygladaja ciekawie!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy z truskawkami zmieniałaś coś w przepisie? Tylko świeże czy mrożone też mogą być?

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty