Mule w sosie pomidorowym na winie


Kolejna świetna odsłona owoców morza. Ta wersja zachwyci chyba zakochanych, na romantyczna kolację jak znalazł. Jako dodatek wystarczą świece, białe wino i i chrupiące pieczywo czosnkowe.

Składniki:
1 kg świeżych muli
2 duże pomidory bez skórki
1 papryczka chilli
2 szklanki białego wytrawnego wina
3 dymki ze szczypiorkiem
4 ząbki czosnku
pęczek świeżego lubczyku
1 łyżka klarowanego masła
sól i pieprz do smaku


Ciekawe rozwiązania znajdziecie tutaj 

Przygotowanie:
Na dużej patelni podsmażamy czosnek i pomidora, następnie jak powstanie konsystencja sosu dodajemy posiekaną dymkę razem ze szczypiorkiem i posiekaną papryczka chilli. Wszystko delikatnie doprawiamy, soli ja daję ok 1 płaską łyżeczkę. Dopiero na końcu dodajemy wino i gotujemy jeszcze ok 4 minut. Do gotowego sosu dodajemy świeże umyte mule gotujemy przez 8 minut pod przykryciem co jakiś czas potrząsając patelnią. Na sam koniec wszystko posypujemy świeżym lubczykiem. 


Smacznego!

Komentarze

  1. Nieźle wygląda, choć nie szybko przyjdzie mi spróbować... Tzn. będę musiał trochę odczekać, bo pierwsze podejście dziewczyny do muli trochę ją zniechęciło (całość na szczęście uratowały krewetki, które bardzo jej zasmakowały, a wszystkie mule przypadły mi). :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam przygotować mule samemu, pierwsze podejście w restauracji często kończy się klęską :( w moim przypadku tak było, bardzo długo nie mogłam się przekonać i na pierwszy rzut przygotowałam ten przepis http://niezlymlynek.blogspot.com/2015/08/mule-w-biaym-winie-na-ostro.html dopiero ten smak z bagietką mnie odblokował teraz mogę jeść je codziennie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty