Torcik marchewkowy z cytrynowym kremem



Torcik marchewkowy, wygląda obłędnie i tak smakuje. Tak na prawdę, to moja babcia miała imieniny i długo zastanawiałam się co jej przygotować, bo słodkiego nie może i wielu słodyczy nie lubi. Wpadłam na pomysł ulepszenia mojego ciasta marchewkowego i udekorowaniu. Tort zdał egzamin! Możecie też taki przygotować bez żadnej okazji, a na spotkanie z bliskimi jest idealny.  

Składniki:
300 g startej marchewki
3 jajka
150 g roztopionego masła
250 g mąki pszennej
100 g cukru trzcinowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
odrobina gałki muszkatołowej

masa
250 g serka mascarpone
100 g cukru
sok z 1 cytryny
skórka z cytryny

do dekoracji:
orzechy, suszone śliwki i mięta

Wszystkie produkty znajdziecie tutaj 


Przygotowanie:
Wszystkie składniki ciasto dobrze ze sobą mieszamy i przerzucamy do wyłożonej papierem pergaminowym tortownicy średnica 24 cm ( ja użyłam 26 cm dlatego ciasto jest trochę niższe).

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku na 180 C przez 45-55 minut. Sprawdzamy wykałaczką czy ciasto jest upieczone. Ostudzamy.

Serek mascarpone mieszamy w makutrze z cukrem, dodajemy starką skórkę i sok. Tak przygotowaną masą smarujemy górę ciasta. Dekorujemy, orzechami i śliwkami z miętą :)




Smacznego!



Komentarze

  1. I tak smakuje :) wyszedł mi zakalec niestety jakieś pomysły dlaczego? Piekłam na termoobiegu w silikonowej tortownicy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprawdopodobniej to wina formy silikonowej, które często zaparzają ciasto 😞 w formie metalowej ciasto jest równomiernie pieczone. Spróbuj piec bez termoobiegu zaczynając od wypieku samego domu, a po 15-20 minutach włączyć góra - dół 😉 ciasto podrośnie i będzie równomiernie wypieczone. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Czy zamiast mąki pszennej mogę dać kukurydzainą albo żytnią??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kukurydzianą można zastawiać, żytnia będzie za ciężka

      Usuń
  3. A cżycie można zamiast maki pszennej dać mąkę kokosowa?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty