Czekoladowo - orzechowe batoniki ryżowe




To co dzieciaki lubią najbardziej - i nie tylko. Czekolada i orzechy, to jedno z moich ulubionych połączeń. Dzisiaj bardzo prosty sposób na szybki deser, który możemy zabrać z sobą, do szkoły czy pracy. Nie ma co się rozpisywać trzeba działać. przygotowanie jest bardzo proste i szybkie ok 15 minut. Jednak baton gotowy jest dopiero po 2 godzinach, tyle chyba poczekacie :).

Składniki: 
140 g ryżu preparowanego
300 g czekolady gorzkiej
200 g masła orzechowego z drobinkami orzechów ( może być gładkie)
100 g miodu


Wszystkie składniki znajdziecie tutaj 

Przygotowanie:  
W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę, łączymy ją w gładką masę z miodem i masłem orzechowym. Dodajemy ryż i wszystko ze sobą mieszamy. Całą mieszankę wykładamy na dużą blachę wyłożoną pergaminem ( ja użyłam blachy od piekarnika) na wysokość ok 1 cm. Dobrze dociskamy i odstawiamy do lodówki na 1,5h. Następnie tniemy na batony, wielkość dowolna, przykładowo moje to 3 cm na 5 cm. Końcówkę batona owijamy papierem śniadaniowym i przewiązujemy sznurkiem, tak żeby się nie pobrudzić podczas wcinania. 


Smacznego!

Komentarze

  1. Bardzo fajne batony. Kuszą od samego patrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuuu wygląda pysznie! Zjadłabym taki batonik :) Może przygotuję sobie przed następną podróżą i zabiorę w drogę? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne, nigdy ich nie robiłam, ale bardzo chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty