Zapiekane gołąbki z kaszy gryczanej w sosie grzybowym


Jak byłam mała właśnie takie gołąbki jadłam u cioci Krysi. Co najlepsze, smak cały czas krążył w mojej głowie, a co jakiś czas mama przypominała mi o nich. Jednak nigdy wcześniej ich nie przygotowywała. Po takim czasie, przy kawie wpadłyśmy na pomysł, aby właśnie je przygotować na obiad. Nie wiem czy smak jest taki sam, jednak szczerze mogę je Tobie polecić. Wyszły pysznie. 

Porcja na 10-12 gołąbków

Składniki:
200 g ugotowanej kaszy gryczanej
500 g surowego boczku
400 g ziemniaków
100 g ugotowanych ziemniaków ( 2 ziemniaki)
2 cebule
sól i pieprz do smaku
1 kapusta z dużymi liśćmi 
0,5 l bulionu warzywnego


Ciekawe rozwiązania znajdziecie tutaj 

Przygotowanie:
boczek pokroić na małą kostkę i podsmażyć na chrupkie skwarki. Na tłuszczu podsmażyć cebulę posiekaną w kostkę. Ziemniaki surowe zetrzeć na tarce i połączyć ze zmielonymi ziemniakami ugotowanymi, dodać skwarki i usmażoną cebulę, następnie dodać kaszę wszystko wymieszać i doprawić do smaku. 

Kapustę włożyć do dużego garnka z gorącą wodą i sparzyć ok 3 minut tam aby liście ładnie odchodziły i były giętkie. W liście kapusty nakładamy farsz i zawijamy gołąbki. 

Gołąbki układamy w dużej brytfance, zalewamy bulionem i przykrywamy liśćmi kapusty (bez przykrywki). Pieczemy w przez 1 godzinę w 180 C. 

Gotowe gołąbki podajemy z sosem grzybowym.



Smacznego!



Komentarze

  1. Ciekawe. Taki przyrządzonych gołąbków jeszcze nie jadłam, a jestem ich wielką fanką ! Przepis na pewno do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty