Mini tarty jabłkowe z karmelem


Chyba każdy zna połączenie jabłka, cynamonu i karmelu. Jak również to połączenie dla większości z Was kojarzy się z jesienią, no i słusznie. Ja w deszczowe dni zamykam się w kuchni i właśnie pichcę różne wariacje własnie z tymi smakami jesieni. 
Dziś mam bardzo prosty przepis na mini tarty z jabłkami, nuta cynamony i karmelem. Do tego gałka lodów śmietankowych, kawa i jestem w niebie.

No i się rozmarzyłam...

Porcja na 14 małych tart

Składniki:
ciasto
110 g zimnego masła
150 g mąki 
3 łyżki cukru
szczypta soli
2 łyżki wody

nadzienie
4 jabłka obrane i pokrojone w kostkę
70 g brązowego cukru
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki przyprawy do piernika korzennej

karmel
opakowanie ok 14 sztuk cukierków karmelowych 
1 łyżka śmietany 18%

Przygotowanie:
składniki na ciasto zagnieść, owinąć folią i włożyć do lodówki na ok godzinę.

W tym czasie obieramy jabłka, pozbywamy się nasienia i kroimy na małą kostkę. Zasypujemy cukrem, cynamonem , przyprawą korzenną i mieszamy delikatnymi ruchami.

Ciasto rozwałkowujemy na grubość ok 0,5 cm i wykładamy nim formy do tart, dociskając do brzegów (formy nasmaruj masłem i oprósz bułka tartą lub kaszą manną lub wyłóż papierem pergaminowym).
Formy napełniamy jabłkami i pieczemy w 180 C przez ok 20 minut, aż brzegi ciasta się zarumienią.

W mikrofalówce rozpuść karmelki i wymieszaj na gładką masę ze śmietaną. Karmelem oblej tarty.




Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty