środa, 21 września 2016

Dynia kandyzowana

Dynia kandyzowana jest świetnym dodatkiem do keksów, deserów czy świątecznej masy makowej. Ten przepis jest sprawdzonym przepisem mojej mamy. Właśnie jesienią przygotowujemy wspólnie dynię na różne sposoby i zamykamy ją w słoikach, żeby służyła nam całą zimę. 

Składniki: 
500 g miąższu dyni bez skórki 
250 ml wody
250 g cukru
1 opakowanie małe cukru wanilinowego 
2 goździki

Przygotowanie: 
Dynię pokroić w dość sporą kostkę przełożyć do sita, a następnie zanurzyć na 2 minuty we wrzątku, po czym przepłukać zimną wodą. 
W garnku zagotowujemy przez ok 5 minut wodę z cukrem, cukrem wanilinowym oraz goździkami, tak aby powstała konsystencja syropu. Dodajemy dynię i na małym ogniu gotujemy wszystko ok 2 godzin co jakiś czas potrząsając garnkiem. 
Jak tylko dynia będzie szklista przekładamy ją na blachę piekarnikową wyłożoną papierem pergaminowy i pozostawiamy na kilka godzin do osuszenia. 
Następnego dnia dynię osuszamy w piekarniku termoobieg temperatura 70 C i pieczemy ok 2 godzin. 
Osuszoną dynię przechowujemy w szczelnych opakowaniach :) 



Smacznego!


3 komentarze:

  1. Fajny pomysł. Jeszcze nie jadłam :) Składniki fajne, aromatyczne. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To naprawdę świetny pomysł :) A że jestem prawdziwą fanką dyni i mam bzika na jej punkcie, to zapisałam już ten przepis i go wkrótce wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałaś trwającą na zBLOGowanych akcję z dyniowymi przepisami? Dodaj już dziś swój przepis z wykorzystaniem dyni! :)

    https://zblogowani.pl/akcja/dyniowe-przepisy

    OdpowiedzUsuń