Karmelowy Mazurek Wielkanocny




Święta zawsze spędzam z najbliższym, jednak wielokrotnie okres ten kojarzy mi się z odwiedzinami ciotek, wujków, kuzynostwa czy przyjaciół i zauważyłam, że u każdego mazurek jest inny i zupełne inaczej smakuje. 

Dlatego podrzucam Wam przepis z mojego rodzinnego domu. To kruche placki ze świeżą bitą śmietaną i masą karmelową. Całą radość sprawia nam wspólne dekorowanie.



Składniki:
ciasto
4 żółtka 
0,5 szklanki cukru pudru
50 dag mąki tortowej
25 dag masła
płaska łyżeczka proszku do pieczenia

masa kremowa
500 ml śmietany kremówki 
0,5 szklanki cukru pudru
opakowanie śmietanfixu 

masa karmelowa
puszka słodzonego mleka skondensowanego 

do dekoracji
migdały
orzechy
cukierki czekoladowe 


Przygotowanie:
mleko skondensowane w puszce umieszczamy w garnku, zalewamy puszkę wodą i gotujemy na wolnym ogniu przez 3h. 

ciasto:
z podanych składników zagniatamy ciasto i dzielimy na dwie części. Formę prostokątną wykładamy papierem pergaminowym i wykładamy ciasto na blachę. Pieczemy w 180 C przez ok 20-30 min. Czynność powtarzamy z drugim plackiem.

Uważajcie ciasto jest bardzo kruche!!!

Masa kremowa
śmietanę ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier puder i śmietanfix.

Placki przekładamy masą kremową, górny placek sparujemy ciepłą masą karmelową i dekorujemy. 


 Wesołych Świąt :)





Komentarze

  1. U mnie co święta piecze się mazurek. Nie może też zabraknąć babki i sernika. Twój przepis i jego efekt tak smakowicie, że aż musiałam go zrobić :) Wyszedł jak nigdy. Był najlepszy jaki wykonałam! ;) Gościom oraz domownikom bardzo smakował i prawdopodobnie będę go wykonywać co roku :) Dziękuję za przepis, czekam na kolejne wpisy i przepisy na nowe ciasta

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty