Drożdżowe bułeczki ze śliwkami i kruszonką migdałową


Ostatnio dawno nie było ciasta, nie to że jakaś dieta :). Bardziej przez upały, miałam tak gorąco w domu, że nawet nie chciałam myśleć o włączeniu piekarnika. 
Jednak jak byłam dziś na bazarku i dostałam tak pyszne i słodkie śliwki, musiałam upiec drożdżówkę.

Porcja na 12 bułeczek



Składniki:
ciasto
50 g drożdży
2 łyżki cukru
560 g mąki
250 ml mleka
100 g masła
1 jajko
8 śliwek

kruszonka 
0,5 szklanki migdałów
2 łyżki miękkiego masła
1,5 łyżki cukru

Przygotowanie: 
W misce robimy rozczyn - drożdże, cukier i 3 łyżki ciepłego mleka, odstawiamy na 15 minut. 

Dodajemy mąkę, pozostałe ciepłe mleko i rozpuszczone masło, dodajemy jajko. Ciasto zagniatamy i pozostawiamy pod przykryciem aby powiększyło swoją objętość dwukrotnie.

Przygotowujemy kruszonkę:
w naczyniu miksującym umieszczamy migdały i cukier, miksujemy. Dodajemy masło i malcami wyrabiamy kruszonkę, pozostawiając grudki.

Śliwki przekrajmy na pół, wyciągamy pestkę i kroimy na ósemki.

Wyrośnięte ciasto dzielimy na 12 części i wyrabiamy placki ok 4cm x 4 cm. Na plackach umieszczamy pokrojone śliwki i posypujemy kruszonką.



Bułeczki pieczemy ok 20 minut w rozgrzanym piekarniku na 180 C.  
Najlepiej smakują z zimnym mlekiem

Smacznego!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty