Baklava


Słodka Bałkańska przekąska, przekładana warstwowo z ciasta filo, orzechów i miodu. Ten deser zawsze skrada moje serce.  Przyznam się, że wydanie tego deseru najlepsze jest w wykonaniu mojej młodszej siostry. Chrupiące z wierzchu, a klejące się w środku.


Składniki:
2 opakowania ciasta filo
500 g mieszanki orzechów (włoskich,laskowych i migdałów)
2 łyżeczki cynamonu
1/4 szklanki cukru
pistacje drobno posiekane do dekoracji 
200 ml klarowanego masła roztopionego 

syrop
szklanka cukru
2 łyżki miodu
180 ml wody
1 łyżeczka soku z cytryny 


Przygotowanie: 
syrop
wszystkie składniki syropu zagotować w małym garnku, zmniejszyć ogień i gotować jeszcze ok 10 minut, aż powstanie konsystencja syropu. Odstawić do ostygnięcia. 

Do naczynia miksującego wsypać orzechy i cynamon, następnie wszystko zmiksować tak aby były orzechy w kawałkach oraz zmielone.

Przygotować formę 23x30 cm, którą należy wysmarować masłem. Układamy płat ciasta, smarujemy go masłem ( używamy do tego pędzelka) i powtarzamy tak cztery razy, następnie wykładamy połowę zmiksowanych orzechów i znowu przekładamy ciastem. Tym razem pięć warstw, każda posmarowana masłem. Wykładamy pozostałymi orzechami, wyrównujemy i znowu przekładamy ciastem. Teraz osiem warstw, każda również posmarowana pomiędzy masłem. Gotowe ciasto nacinamy w kwadraty lub trójkąty i pieczemy w 140 C przez 60 minut, aż ciasto się zarumieni.

Gorące ciasto polewamy syropem i posypujemy posiekanymi pistacjami. 



Smacznego!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty