Czekoladowe ciasto z wariacjami w środku



Kochani z okazji Światowego Dnia Pieczenia, który zbliża się wielkimi krokami, bo już 21 maja, wspólnie z kostką do pieczenia Kasia przygotowaliśmy dla Was coś słodkiego. 

Osobiście uwielbiam takie akcje, szczególnie jak mogę podzielić się swoją radością i wypiekiem z bliską mi osobą. Tak jest właśnie teraz, przepis przygotowałam specjalnie dla mojej młodszej siostry Karoliny. Ostatnio widujemy się bardzo rzadko, a mimo to zawsze moja twarz czy głos wywołuje w niej tyle radości. Dziś spotkałyśmy się "prawie przypadkowo". Prawie, bo akcje zorganizowałam na taką, aby wyglądała całkiem przypadkowo. Oczywiście wszystko się wydało po czasie hihi. 

Karolina przyjechała do rodziców na weekend nie wiedząc, że czekam na nią ze słodką niespodzianką. Mama zaprosiła ją do ogrodu na kawę, na kocyk i powiedziała, że czeka na nią mała niespodzianka. Karolina czekając na kawę z ciastkiem nie spodziewała się mnie we własnej osobie, a tym bardziej, pysznego czekoladowego ciasta. 

Wrażenia bezcenne, a dzięki waśnie tej akcji z Kostką do pieczenia KASIA nie wpadła bym sama na taki pomysł. 

Kochani do dzieła! Wypiekajcie coś pysznego i pędźcie do ukochanej osoby wręczyć jej wypiek.


Koniecznie spróbujcie przepis na Czekoladowe ciasto z wariacjami w środku 

Składniki:

Ciasto I 
1 kostka do pieczenia Kasia 
3 szklanki mąki pszennej 
1 szklanka cukru 
2 opakowania cukru wanilinowego 

ciasto II 
3 jajka 
100 ml śmietany 18% 
2 łyżki kakao 
130 ml kwaśnego dżemu (użyłam porzeczkowego) 
1,5 łyżeczki sody 
2 krople aromatu pomarańczowego 


Przygotowanie: 

ciasto I 
Kostkę do pieczenia KASIA rozpuścić na patelni i przestudzić, w misce połączyć wszystkie składniki i wymieszać wszystko robotem kuchennym. Ciasto powinno mieć konsystencję grudkową, dlatego nie wyrabiamy go zbyt długo. 


ciasto II 
W misce ubijamy jajka i dodajemy pozostałe składniki, ciasto wyrabiamy na gładka masę. Ciasto przelewamy do zaokrąglonej keksówki wysmarowanej wcześniej tłuszczem i oprószonej bułka tartą. Do środka przesypujemy ciasto I grudkowe, delikatnie mieszamy, aby jasne grudki rozprowadziły się równomiernie po całej keksówce. 

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku na 180 C góra-dół przez 55-60 minut



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty